Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
„Хората всякога са били и всякога ще бъдат глупави жертви на измамата и самоизмамата в политиката, докато не се научат да търсят зад всевъзможните нравствени, религиозни, политически, социални фрази, заявления, обещания интересите на тези или онези класи. (Владимир Ленин)
Автор: klasovosaznanie Категория: Политика
Прочетен: 260172 Постинги: 141 Коментари: 79
Постинги в блога от Ноември, 2015 г.
image
Развитието на инфраструктурата и икономиката са обвързани. Растежът на икономиката води до развитие на инфраструктурата, както и обратно - инвестициите в пътища и летища дърпат икономиката напред. Най-голямото доказателство за това е Китай. Азиатската страна върви с бързи крачки напред и завладява с продукцията си целия свят. 


Със същите невероятни темпове в страната се строи и инфраструктура. Често в рекордни мащаби, като доказателство пред света за силата на Китай. От 2011 г. до 2015 г. азиатската страна счупи всякакви рекорди в строителството. За тези четири години Китай е използвал повече цимент за изграждане на инфраструктура, отколкото САЩ за повече от век. Азиатската страна е употребила за нови строежи 6,6 гигатона цимент, колкото САЩ не са успели за периода 1901-2011 г. Независимо че в този период в САЩ успяват да издигнат небостъргачи в цялата страна и да построят огромния язовир "Хувър".

През последните десетилетия хегемонията на Китай в света е повече от осезаема. Азиатската страна държи рекорда за най-дългия мост в света, издигнат над водно пространство. Мостът е открит на 11 юни 2011 г. Рекордното съоръжение е с дължина от 42,5 км първокласен път. Дотогава рекордът се държеше от САЩ с дългия 38,4 км мост над езерото Пончартрейн в щата Луизиана. 

Китай вдига моста Qingdao Haiwan едва за 4 години срещу инвестиция от 8,7 млрд. долара. Шестлентовото платно се поддържа във въздуха, стъпило на 5200 подпорни стълба. Мостът е широк 35 м. Конструкцията е толкова здрава и мащабна, че би трябвало да издържи земетресение от опустошителната 8-ма степен по Рихтер. Тя трябва да остане непокътната и при сблъсък с тайфун или голям кораб. 

Въпреки че вложението в моста и труда за направата му са космически, той съкращава движението между източното китайско пристанище Циндао и крайбрежния остров Хуандао само с 20 минути. Рекордът може да остане в историята само след година, ако се изпълни в срок проектът за 50 км мост, който трябва да свързва Китай с Хонконг и Макао.

На 11 юни 2014 г. е пуснат в експлоатация най-дългият в света газопровод "Запад-Изток 2". Дължината на съоръжението е 8700 км, а инвестицията в него е близо 22 млрд. долара. Предназначен е за транспортирането на 30 млрд. кубични метра газ годишно от страните в Централна Азия и Синдзян-уйгурският автономен регион на Китай в басейна на реките Яндзъ и Чжуцзян. 

На същата дата е открита и високоскоростната железница, която свързва Пекин с Шанхай. Дължината на линията е 1318 км. Максималната скорост на влаковете е 300 км/ч и прави възможно разстоянието между двата мегаполиса да се измине за под 5 ч. Общо 13 000 км е цялата дължина на железопътната мрежа за високоскоростни влакове в Китай.

В азиатската страна е разположена и най-високата гара в света. Тя е изградена на 5068 метра над морското равнище и е по-висока от европейския планински първенец Мон Блан. Китай може да се похвали и с най-дългата линия на метрото. В Шанхай общото трасе на всички линии е 538 км. Но ако на лондонското метро са му били нужни 150 г., за да достигне сегашната си трета позиция в света със своите 400 км, в Шанхай са били достатъчни само 15 години.

Китай може да се похвали и с най-високо разположеното летище - приблизително на равнището на Матерхорн. Летище Daocheng Yading е в провинция Сечуан и е построено на височина от 4411 м. Наскоро Китай изненада света и с нов път над водата, който е предпочетен вместо масово изсичане на гори в централната провинция Хубей и изграждане на тунел.

Китай безспорно е лидер в инфраструктурните проекти, но не се задоволява с постигнатото. Азиатската страна планира да построи и най-големия в света подводен тунел. Дългото 123 км съоръжение ще струва 36 млрд. долара и ще свързва две от важните северни пристанища. Тунелът ще бъде прокопан в земетръсен район. Планът предвижда колите да се товарят на вагони. Те ще изминават с 220 км/ч разстоянието между Далян в провинция Ляонин и Янтай в провинция Шандун. Очаква се съоръжението да е готово до края на 2020 г. 

Пътуването през тунела от Далян до Янтай ще трае около 40 минути. В момента разстоянието между тях е 1400 км по суша, а между двете пристанища се минава за осем часа с ферибот. Тунелът ще бъде два пъти по-дълъг от настоящите първенци взети заедно. Това са тунелът Сейкан (54 км), който свързва японските острови Хоншу и Хокайду, и тунелът под Ламанша (51 км). blitz.bg
Категория: Политика
Прочетен: 923 Коментари: 0 Гласове: 2
Последна промяна: 01.12.2015 22:37
Търсене

За този блог
Автор: klasovosaznanie
Категория: Политика
Прочетен: 260172
Постинги: 141
Коментари: 79
Гласове: 143
Календар
«  Ноември, 2015  >>
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30