Постинг
29.11.2015 11:40 -
Социалистически Китай - властелинът на невероятните строителни рекорди
Автор: klasovosaznanie
Категория: Политика
Прочетен: 1305 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 01.12.2015 22:37
Прочетен: 1305 Коментари: 0 Гласове:
2
Последна промяна: 01.12.2015 22:37
Развитието на инфраструктурата и икономиката са обвързани. Растежът на икономиката води до развитие на инфраструктурата, както и обратно - инвестициите в пътища и летища дърпат икономиката напред. Най-голямото доказателство за това е Китай. Азиатската страна върви с бързи крачки напред и завладява с продукцията си целия свят.
Със същите невероятни темпове в страната се строи и инфраструктура. Често в рекордни мащаби, като доказателство пред света за силата на Китай. От 2011 г. до 2015 г. азиатската страна счупи всякакви рекорди в строителството. За тези четири години Китай е използвал повече цимент за изграждане на инфраструктура, отколкото САЩ за повече от век. Азиатската страна е употребила за нови строежи 6,6 гигатона цимент, колкото САЩ не са успели за периода 1901-2011 г. Независимо че в този период в САЩ успяват да издигнат небостъргачи в цялата страна и да построят огромния язовир "Хувър".
През последните десетилетия хегемонията на Китай в света е повече от осезаема. Азиатската страна държи рекорда за най-дългия мост в света, издигнат над водно пространство. Мостът е открит на 11 юни 2011 г. Рекордното съоръжение е с дължина от 42,5 км първокласен път. Дотогава рекордът се държеше от САЩ с дългия 38,4 км мост над езерото Пончартрейн в щата Луизиана.
Китай вдига моста Qingdao Haiwan едва за 4 години срещу инвестиция от 8,7 млрд. долара. Шестлентовото платно се поддържа във въздуха, стъпило на 5200 подпорни стълба. Мостът е широк 35 м. Конструкцията е толкова здрава и мащабна, че би трябвало да издържи земетресение от опустошителната 8-ма степен по Рихтер. Тя трябва да остане непокътната и при сблъсък с тайфун или голям кораб.
Въпреки че вложението в моста и труда за направата му са космически, той съкращава движението между източното китайско пристанище Циндао и крайбрежния остров Хуандао само с 20 минути. Рекордът може да остане в историята само след година, ако се изпълни в срок проектът за 50 км мост, който трябва да свързва Китай с Хонконг и Макао.
На 11 юни 2014 г. е пуснат в експлоатация най-дългият в света газопровод "Запад-Изток 2". Дължината на съоръжението е 8700 км, а инвестицията в него е близо 22 млрд. долара. Предназначен е за транспортирането на 30 млрд. кубични метра газ годишно от страните в Централна Азия и Синдзян-уйгурският автономен регион на Китай в басейна на реките Яндзъ и Чжуцзян.
На същата дата е открита и високоскоростната железница, която свързва Пекин с Шанхай. Дължината на линията е 1318 км. Максималната скорост на влаковете е 300 км/ч и прави възможно разстоянието между двата мегаполиса да се измине за под 5 ч. Общо 13 000 км е цялата дължина на железопътната мрежа за високоскоростни влакове в Китай.
В азиатската страна е разположена и най-високата гара в света. Тя е изградена на 5068 метра над морското равнище и е по-висока от европейския планински първенец Мон Блан. Китай може да се похвали и с най-дългата линия на метрото. В Шанхай общото трасе на всички линии е 538 км. Но ако на лондонското метро са му били нужни 150 г., за да достигне сегашната си трета позиция в света със своите 400 км, в Шанхай са били достатъчни само 15 години.
Китай може да се похвали и с най-високо разположеното летище - приблизително на равнището на Матерхорн. Летище Daocheng Yading е в провинция Сечуан и е построено на височина от 4411 м. Наскоро Китай изненада света и с нов път над водата, който е предпочетен вместо масово изсичане на гори в централната провинция Хубей и изграждане на тунел.
Китай безспорно е лидер в инфраструктурните проекти, но не се задоволява с постигнатото. Азиатската страна планира да построи и най-големия в света подводен тунел. Дългото 123 км съоръжение ще струва 36 млрд. долара и ще свързва две от важните северни пристанища. Тунелът ще бъде прокопан в земетръсен район. Планът предвижда колите да се товарят на вагони. Те ще изминават с 220 км/ч разстоянието между Далян в провинция Ляонин и Янтай в провинция Шандун. Очаква се съоръжението да е готово до края на 2020 г.
Пътуването през тунела от Далян до Янтай ще трае около 40 минути. В момента разстоянието между тях е 1400 км по суша, а между двете пристанища се минава за осем часа с ферибот. Тунелът ще бъде два пъти по-дълъг от настоящите първенци взети заедно. Това са тунелът Сейкан (54 км), който свързва японските острови Хоншу и Хокайду, и тунелът под Ламанша (51 км). blitz.bg
Вълнообразно
платени, или просто...прости
Гигантско опасно растение вирее на Витош...
Един нелеп руски експеримент превръщанет...
Гигантско опасно растение вирее на Витош...
Един нелеп руски експеримент превръщанет...
Няма коментари